Sommaren

Nu kan man väl säga att sommaren är över även om det varit lite värme idag. Vi har haft en fantastisk sommar och så sent som förra helgen låg vi på stranden och solade. På våran semester tog vi husbilen till Gotland där vi också firade våran 30-åriga bröllpsdag. Vi hade bokat bord på Grå Gåsen och där fick vi en fantastisk middag. Husbilen hade vi ställt på Burgsviks camping så det var cykelavstånd hem. Vi höll mest till på östra Gotland vid Ljugarn där det fanns en fantastisk strand. En tur upp till Fårö blev det men där var det ont om fricamping så vi stannade bara en natt. Ett besök på restaurangen Hemma hos Ulrika var en härlig upplevelse. God mat och trevligt matsällskap vid vårat bord. Sista dagen var vi i Visby och fick uppleva medeltidsveckan med allt vad det innebär. Vi stod vid Rävhagens vandrarhem så vi kunde cykla in till city på kvällen. Gotland bjöd på mycket sol, 10 dagar av 14 låg vi på stranden delar av dagen, och enkla övernattningar. Det var lätt att fricampa och de nätter vi stod på ställplats så var det bra priser och fräscha lokaler.  Nu ser vi fram emot en härlig husbilshöst med start till Västkusten i mitten av september och en tur till Öland i oktober innan vi ställer av husbilen.