Arkiv | april 2013

Så här skrev jag 17 november 2012. Nu

Så här skrev jag 17 november 2012.

Nu börjar mitt äventyr på riktigt. 100-dagarsutmaningen är nu officiellt startad! Igår handlade jag kosttillskott och förberedde mig. Detta är vad som ska ske första 30 dagarna.

  1. antiinflammatorisk kost dvs strikt lågkolhydratskost utan mjölkprodukter (kasein) och utan gluten.
  2. kosttillskott enligt rekommendation.
  3. Qigong varje dag.
  4. Lyssna till brain-sync varje kväll när jag ska sova.

Mål: minska smärta och huvudvärk samt sova bra minst 5 dagar/vecka.

Nu är snart april slut och det är dags att se tillbaka på vad jag åstadkommit. Jag kan konstatera att det inte blev någon skillnad utan mjölkprodukter. Det som däremot har blivit skillnad är sömnen. Jag sover bra nästan varje natt, hade en dipp när vi var i Turkiet och några nätter när vi kom hem, men nu är det bättre igen. Jag gör qigong varje dag och yoga flera gånger i veckan. Jag lyssnar till brain-sync nästan varje kväll fast ibland är jag så trött så jag somnar ändå.

Nu äter jag mjölkprodukter men försöker istället undvika omega-6 så mycket som möjligt. Inga oljor. Jag har svävat ut lite efter Turkiet där jag åt glass varje dag och frukt och bär till frukost och som efterrätt. Väl hemma hade vi 50-årskalas med släkten och åt hemgjord smörgåstårta och chokladtårta med vispgrädde. Helt Ok men alldeles för mycket. Nu är det dags att styra upp det hela igen. 2 kg hade jag gått upp men det ena försvann efter 4 dagar hemma, men det har jag nog jobbat tillbaka igen efter allt ätande. Imorgon blir det nya tag. Återkommer då.

 

6 dagliga riter

1. Drick vatten när du vaknar.

2. Bestäm de tre viktigaste sakerna du behöver göra varje dag och gör dem.

3. 50/10 regeln. Fokusera på en uppgift i 50 minuter, vila i 10.

4. Rör dig och svettas varje dag.

5. Uttryck tacksamhet och skriv ner vad du är tacksaqm över.

6. Reflektera 10 minuter varje kväll över vad som gått bra och vad som kan förbättras. Hur kan du göra mer av det som fungerar?